آیا پس از جراحی لثه و یا پیوند لثه درد طولانی مدت وجود دارد

 

پس از انجام عمل جراحی لثه،خونریزی و تورم زیاد به ندرت پیش می آید اما در صورت بروز این علائم یا هر عارضه دیگری حتما بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید.بیشتر افراد پس از عمل،درد و ناراحتی خفیف و ملایمی را تجربه خواهند کرد که با داروهای مسکن قابل کنترل و مدیریت است.اگر شما دچار تورم بیشتری شدید می توانید از کیسه یخ روی محل متورم شده استفاده کنید.اگر طبق تجویز پزشک مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک هستید حتما این داروها را دقیقا مطابق دستور عمل مصرف کنید.

نکات مهم:

قبل از انجام عمل جراحی:دندانپزشک دندان های شما را به دقت تمیز کرده تا برای انجام عمل جراحی کاملا آماده شود.سپس محل مورد درمان به صورت موضعی بی حس می شود.

 

در خلال عمل جراحی:دندانپزشک پوشش لثه شما را بالا می زند تا به بافت های زیرین دسترسی یابد.قسمت عفونی بافت برداشته می شود و دندان های مرتبط با آن ناحیه برای از بین بردن پلاک های تشکیل شده تراشیده می شود تا باکتری های مضری که ممکن است در ناحیه زیر خط لثه رشد کنند از بین برود.در هنگام انجام این عمل جراحی نقاط برآمده لثه که ممکن است باعث تکرار بیماری های لثه شوند صاف و هموار می شوند.

نکاتی که پس از هرگونه جراحی اعم از جراحی لثه و ایمپلنت دندان، را باید رعایت کرد عبارت اند از:

1-تا یکی دو ساعت از خالی کردن آب دهان خودداری کنید و آب دهان خود را قورت دهید.

2-هنگام استفاده از مایعات از نی استفاده نکنید.از قاشق و یا لیوان استفاده کنید.

3-تا 24 ساعت از مایعات سرد به عنوان غذا استفاده کنید مثل شیر سرد،سوپ سرد،آبمیوه و بستی و از خوردن غذاهای گرم و یا سفت خودداری کنید.

4-تا چند ساعت پس از جراحی ممکن است در آب دهان خود خون آبه یا رگه هایی از خون ببینید که به هیچ وجه جای نگرانی نیست و خونریزی محسوب نمی شود.

5-از مصرف چای،سیگار نوشابه های گازدار تا 24 ساعت خودداری کنید.

6-داروهای تجویز شده را سر ساعت مصرف کنید.

7-از گذاشتن پنیه یا گاز استریل در محل جراحی خودداری کنید.

8-دهانشویه:در صورتی که دهانشویه برای شما تجویز شده است طبق موارد زیر عمل کنید:

قبل از استفاده از دهانشویه کلر هگزدین بهتر است دندان ها تمیز باشد ولی خمیر دندان اثر دهانشویه را کم میکند.درب دهانشویه های کلرهگزدین مدرج هستند و شما به اندازه 15 سی سی دهانشویه را پیمانه کنید و به مدت یک دقیقه در دهان خود نگهدارید.پس از استفاده دهانشویه تا یک هفته،تا دو ساعت پس از آن از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.

دهانشویه معمولا روزی دوبار تجویز می شود که بهترین زمان آن صبح ها پس از صبحانه و شب ها قبل از خواب می باشد.نآن از خوردن

 

9-اگر پس از جراحی بخیه زده شده است،یک هفته تا 10 روز بعد برای کشیدن بخیه مراجعه کنید.

10-بعد از گذشت 24 ساعت هر دو ساعت یک مرتبه با نرمال سالین که از داروخانه تهیه مشود یا محلول آب نمک رقیق،دهان خود را شستشو دهید.برای تهیه آب نمک رقیق یک قاشق چای خوری نمک را درون یک لیوان آب گرم جوشیده سرد شده حل کنید و آن را دهانشویه کنید.

11-جراحی های انجام شده درد زیادی پس از کار ندارند در صورتی که بعد از 24 ساعت درد زیادی احساس کردید،حتما تماس بگیرید.

12-در صورت مشاهده خونریزی تماس بگیرید خونریزی واقعی معمولا به صورت لخته و شبیه جگر تازه می باشد.

13-در صورت تجویز کمپرس سرد به ترتیب زیر عمل کنید:

بسته یخ را در محل جراحی تا زمانی که می توانید تحمل کنید نگهدارید(10تا 15دقیقه) و بعد بردارید.این کار مدام تا 24 اول تکرار کنید.

14-برای جلوگیری از خونریزی یک کیسه چای سبز را با آب سرد مرطوب کنید و در محل جراحی قرار داده و با دست یا دندان ها مقابل به مدت 20 دقیقه فشار دهید.

منبع:drfarokhnejad


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]