نقش لیزر در کاشت ایمپلنت دندان و جراحی لثه

مزیت بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت لیزر این است که پروسه‌ی بهبود زخم را سرعت می‌بخشد. ما فقط بافت هدف را از بقیه‌ی بافت‌ها جدا می‌کنیم و به بافت‌های مجاور، آسیب غیرضروری نمی‌زنیم. این مزیت، فرایند التیام زخم را بهبود می‌بخشد. جراحی لیزر به‌طور بسیار موثری، واکنش التهابی بافت را کاهش می‌دهد یا از آن جلوگیری می‌کند. همچنین ترشح آنزیم‌های بازدارنده، فرایند التهابی را تقویت می‌کند. لیزر خواص ضدمیکروبی هم دارد که مشکلات عفونت را برطرف می‌نماید. در آخر، لیزر سبب تحریک التیام بافت سخت و نرم می‌گردد. نتیجه نهایی این نوع جراحی، بهبود و التیام بهتر زخم نسبت به روش‌های قدیمی جراحی است. روش‌های قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت‌ها را ندارند.

دکتر سجودی

آیا از لیزر می‌توان برای برداشتن بافت آلوده اطراف ایمپلنت که دچار التهاب شده، استفاده کرد؟
پاسخ مثبت است. این یکی از مهمترین مزیت‌ها و نقش‌های کاربرد لیزر در جراحی ایمپلنت لیزر است. انرژی لیزر خواص ضدمیکروبی دارد که باکتری‌های آسیب‌رسان را از بین می‌برد. پس از برداشتن بافت آلوده‌ی اطراف ایمپلنت و تمیز کردن ناحیه‌ی موردنظر، می‌توانیم التیام و بهبود بافت‌های سخت و نرم را با لیزر تحریک کنیم.

لمینت دندان و طراحی لبخند دیجیتال
داشتن لبخند زیبا و داشتن تناسب بین اجزای صورت و فرم لبخند، تصادفی نبوده و عملکرد مناسب دندانی و مجموعه‌ای متناسب از مراحل مختلف درمان از جمله تشخیص، هدف بیمار از ایجاد و طراحی لبخند و در نتیجه درمان نهایی باید مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد. طراحی لبخند دیجیتال (DSD) شاخه‌ای جدید و تخصصی از علم دنداپزشکی است که با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های دیجیتال روز دنیا زیبایی را برای بیمار رقم می‌زند.

بیمارانی که برای بهبود وضعیت ترمیمی و یا زیبایی لبخند خود مراجعه می کنند، تکنولوژی DSD این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به هدف مورد نظر، بیماران خواسته‌های خود را بیان کنند و به عبارتی در روند درمانی مداخله نمایند؛ به همین دلیل، به‌کارگیری این تکنولوژی نتایج بسیار خوبی را در سراسر جهان به‌دنبال داشته است.

منبع:.zoomit


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]