جدیدترین روش کاشت دندان ثابت

کاشت دندان بدون ایمپلنت
امروزه کاشت ایمپلنت درناحیه بی دندانی علاوه بر بخشیدن زیبایی به ناحیه دهان و صورت ممکن است با گذر زمان مشکلاتی را برای دریافت کنندگان این خدمات به بار آورد. امروزه پیشرفت تکنولوژی در ارائه خدمات دندانپزشکی شرایط ویژه ای را برای بهبود خدمات رسانی به بیماران این حوزه را فراهم آورده است .

کاشت دندان بدون استفاده از ایمپلنت های تیتانیومی، یکی از جدیدترین روش کاشت دندان ثابت است که به تازگی رواج پیدا کرده است. درواقع این روش برای دندانهای خلفی که تاج آنها به دلایل خاص آسب دیده و از بین رفته است و ملزم به کشیدن هستند انجام میگیرد.

جدیدترین روش کاشت دندان ثابت
کاشت دندان بدون ایمپلنت در مدرن
در این روش دندان آسیب دیده کشیده می شود و ریشه و تاج مناسب ان به روشهای سه بعدی در لابراتوار مخصوص شبیه سازی شده و با مواد زیرکونیا و یا سرامیکی انگلیسی ساخته می شود.

جدیدترین روش کاشت دندان ثابت
کاشت دندان بدون ایمپلنت در مدرن
درواقع طرح سه بعدی دندان به وسیله اطلاعات بدست امده از دندان معیوب آماده شده و با مواد عنوان شده ساخته خواهد شد که مشخصاتی عینا شبیه به دندان واقعی خواهد داشت و در مدتی کمتر از 10 روز در ناحیه بی دندانی و در محل ریشه قرار خواهد گرفت . بلافاصله پس از جایگذاری دندان لثه اطراف ان را به وسیله بخیه در جای خود محکم خواهند کرد و رشد لثه و تغییرات استخوان به مرور زمان موجب افزایش استحکام دندان خواهد شد.

جدیدترین روش کاشت دندان ثابت
روش جدید کاشت دندان در مدرن
این روش به صورت صد در صد برای تمامی دندانها اعمال نمی شود . استفاده از این روش مستلزم داشتن شرایط خاص این نوع درمان است که به وسیله پزشک متخصص تشخیص داده خواهد شد. پس از کشیدن هر دندان بین یک تا دوهفته به طول می انجامد که لثه و استخوان بازسازی شود و این فرصت مناسبی خواهد بود برای جایگذاری دندان جدید در محل دندانی کشیده شده است.

جدیدترین روش کاشت دندان ثابت
تکنولوژی جدید کاشت دندان
تفاوت هایی که این روش با کاشت ایمپلنت میتواند داشته باشد این است که در این روش از جراحی استفاده نمی شود و عوارض ناشی از جراحی برای افراد به بار نخواهد امد. مزیت دوم این روش این است که پس از یک هفته تا 10 روز از زمان کشیدن دندان، بیمار دارای دندان می شود و این درحالیست که طول درمان در روش ایمپلنت بیش از سه ماه خواهد بود.

منبع:dmcc


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]